Vous n'êtes pas connecté [Connexion - Inscription]
Bas de page
Version imprimable | Envoyer à un ami | S'abonner | Ajouter aux Favoris Nouveau SujetNouveau sondageRépondre
« 7  8  9  10  11  12  13 »   « Sujet précédent | Sujet suivant »  
Auteur Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC)   ( Réponses 302 | Lectures 28958 )
Haut de page 05/04/2014 @ 17:17 Bas de page
Re : Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) BAC
Sage
MembreMembreMembreMembreMembreMembreMembre

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
robin des bois a écrit

BAC a écrit

À cette heure-ci, mon cerveau est fatiqué. Alors je veux rire.
Enjoy!!!

http://www.youtube.com/watch?v=nq_Km6FwsUM

Salut à vous

à cette heure-ci je suis en pleine forme .. et m'en vais offrir le café et la soupe à mes copains SDF de la ville de Nantes ..
(y aura peut-être Ayrault dans le tas, redevenu récemment "sans emploi et sans domicile ")
A plus

Monsieur,

Vous êtes bon.

Bonne journée!

#106078 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 05/04/2014 @ 17:43 Bas de page
Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Seun nmott a écrit

BAC a écrit

S.v.p Monsieur Seun nmott, parlez nous un peu de lui.

A l’époque où l’on manifestait contre l’invasion des Bodoïs au Cambodge, lui, il préfère les tapis rouge de Pochentong.
C’est quelqu’un que je n’aime pas entendre parler.
Y a un mois un viel ami m’a parlé de lui, dont je l’ai fait savoir que ce type ne m’intéresse pas. Je préfère qu’on me parle d’autre chose plus intéressante.
Juste ajouter qu’au tout début, ce type a essayé de gratter les bottes de M Sonando.. qui grâce à ce dernier il a pu monter .. Voilà.

Ses études en France... il ne les a jamais fini .. comme Pol Pot.. :sygus:
un bon parleur, un bluffeur, sait gratter.. :languetourne:

Et pour finir, il est très friand qu’on parle de lui, khmerisation a commis une erreur en faisant un article sur ce mec..

Au travail, hier, j'ai vu un CHIEN VU comme ce CHIEN Vu faire un sale boulot. Il aime ça. Pour lui, il n'y pas de dualité. Que dissaient les khmers rouges à propos de la dualité? Si je ne fais pas, qqn d'autre va le faire.

Le grand boss avait vu un employé faire une petite sieste à la tropicale au bureau. Il n'osait pas offenser l'employé dans son rêve tropical. P.c.q pour lui, offenser qqn c'est un sale boulot. Il a donc demandé à son CHIEN VU de faire le travail à sa place.

Hier, le CHIEN VU a appelé l'employé en question dans son bureau.....l'employé est sorti du bureau...en tabarnak, comme disent les Québecois...Et BAC riait...kékéké

Edité le 05/04/2014 @ 17:45 par BAC
#106079 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 05/04/2014 @ 18:11 Bas de page
Re : Re : Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) robin des bois
Grand sage
MembreMembreMembreMembreMembreMembreMembreMembre

ava_196.jpg

Messages 7858
Inscrit(e) le 23/03/2004
Lieu de résidence 44000 Nantes
BAC a écrit

robin des bois a écrit

BAC a écrit

Enjoy!!!

Salut à vous

à cette heure-ci je suis en pleine forme .. et m'en vais offrir le café et la soupe à mes copains SDF de la ville de Nantes ..
(y aura peut-être Ayrault dans le tas, redevenu récemment "sans emploi et sans domicile ")
A plus

Monsieur,

Vous êtes bon.

Bonne journée!

Faux , je ne suis pas " bon", je fais ce qui me plait ;
et pour que je le fasse, "il faut vraiment que je me sente bien dans ma peau "

Dire de quelqu'un qu'il est "bon ou gentil" : c'est souvent sous-entendre qu'il est un " peu con sur les bords"

( dans ces rencontres les 3/4 du temps, on retrouve nos semblables et un reflet de notre société et c'est très intéressant .*
Mais , il peut arriver des trucs "franchement épiques"
; çà c'est très très bien passé ce matin, ce qui n'était pas le cas il y a 15 jours !!!

Edité le 05/04/2014 @ 18:15 par robin des bois

Les utilisateurs s'engagent à ne pas poster:
- des messages injurieux, diffamatoires et menaçants envers quiconque
- des messages obscènes et vulgaires

#106080 View robin+des+bois's ProfileView All Posts by robin+des+boisU2U Member
Haut de page 06/04/2014 @ 00:31 Bas de page
Re : Re : Re : Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
robin des bois a écrit

BAC a écrit

robin des bois a écrit

BAC a écrit

Enjoy!!!

Salut à vous

A plus

Monsieur,

Vous êtes bon.

Bonne journée!

Faux , je ne suis pas " bon", je fais ce qui me plait ;
et pour que je le fasse, "il faut vraiment que je me sente bien dans ma peau "

Dire de quelqu'un qu'il est "bon ou gentil" : c'est souvent sous-entendre qu'il est un " peu con sur les bords"

( dans ces rencontres les 3/4 du temps, on retrouve nos semblables et un reflet de notre société et c'est très intéressant .*
Mais , il peut arriver des trucs "franchement épiques"
; çà c'est très très bien passé ce matin, ce qui n'était pas le cas il y a 15 jours !!!

Monsieur,

Cette idée n'a jamais traversé mon esprit.

#106081 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 06/04/2014 @ 01:12 Bas de page
Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005

Enjoy.

http://www.youtube.com/watch?v=H6Zr3lsW6qs

#106086 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 09/04/2014 @ 20:09 Bas de page
Déconnecté(e) NeakReach
Super Moderator
StaffStaffStaffStaffStaffStaffStaffStaffStaffStaff

ava_2690.jpg

Messages 1656
Inscrit(e) le 20/05/2012
Lieu de résidence France
Un Nouvel An khmer très politique

33718_Hun_Sen_Rainsy_1000.jpg

http://www.cambodge-post.com/un-nouvel-an-khmer-tres-politique/#more-3910

"Les espèces qui survivent ne sont pas les espèces les plus fortes, ni les plus intelligentes, mais celles qui s'adaptent le mieux aux changements." (Charles Darwin / 1809-1882)
#106106 View NeakReach's ProfileView All Posts by NeakReachU2U Member
Haut de page 15/04/2014 @ 14:41 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005

Prime Minister Hun Sen announced yesterday that he and opposition leader Sam Rainsy had “agreed in principle” that the next election could be held five months early, in February 2018, but that Cambodia National Rescue Party deputy leader Kem Sokha was holding up a deal.

Rainsy, whose party called a press conference in response, denied that he had agreed to a February election date and rejected speculation that any rift had emerged between him and Sokha, who is currently in the United States.

He added that without Sokha’s presence in Cambodia – he said the deputy leader could be out of the country for 10 more days – no agreement could be signed, dampening hopes that Rainsy and Hun Sen could ink a deal at the Royal Palace today.

“I would like to share some facts of the conversation [with Sam Rainsy]… We have agreed in principle to hold the next general election in February 2018, but Rainsy said he needed to consult with his deputy Kem Sokha,” the premier said yesterday at a ceremony for graduating students of the National Institute for Education, referring to a 45-minute phone conversation the pair had on Wednesday.

“I told him to write this down: The commune election will be held in February 2017 and then the national election will be held in February 2018. This is in the draft [agreement], so [we] agreed together on this word already.”

He was later informed by Interior Minister and Deputy Prime Minister Sar Kheng that Sokha disagreed with the proposal, Hun Sen said.

“When the president agrees and the deputy president disagrees, I don’t understand.… Letting excellency Kem Sokha veto does not seem very good, [so] excellency Sam Rainsy should persuade excellency Kem Sokha [to agree].

“I told [Rainsy] that [he] is the president. So [he] should tell Kem Sokha not to be so obstinate.… If there is no agreement signed, it is not the fault of Hun Sen or the CPP or Sam Rainsy or his working group. It is the fault of Kem Sokha.”

Hun Sen also threatened to release a recording of his conversation with Rainsy if the opposition denied his claims.

“I have also reminded him please don’t make any statement which is different to what we have talked about.… If a wrong statement is issued, it will force me to leak a recording [of our conversation].”

The premier then proceeded to play a brief segment of an audio recording, ostensibly of his phone conversation with Rainsy, in which the CNRP leader could be heard greeting Hun Sen for Khmer New Year.

CNRP deputy president Kem Sokha shakes hands with Prime Minister Hun Sen at the National Assembly last year. PHeng Chivoan

Rainsy told reporters yesterday that his party had rejected a February 2018 election date in talks with Hun Sen because it was not early enough, adding that any deal made with the CPP would have to be agreed to and signed by both CNRP leaders.

“Kem Sokha and Sam Rainsy are one person. So [the CNRP] cannot let Sam Rainsy do anything without Kem Sokha and cannot let Kem Sokha do anything without Sam Rainsy,” he said, brushing aside speculation that a rift had emerged between the two leaders over the election date.

“There is no way to split us in any way.”

He added that his party would continue to push for an election at least a year earlier than currently scheduled.

“They moved closer, earlier, by five months to February 2018, and we replied to them that this is not enough; we want the election to be earlier, at least one year earlier, because originally we asked for mid-term. Mid-term would be early 2016,” he said.

“February 2018 is still in 2018. So citizens do not agree, and I also cannot accept this.

“We have to make a compromise, if each party makes one step towards the other, we can find common ground, and I am still hopeful that in the very near future, in the coming days or weeks, we will reach that common ground.”

On Wednesday, speaking via phone, Kem Sokha said he wanted an election in February 2016. But he added that both parties needed to be “flexible”.

On that same day, Rainsy announced that he and Hun Sen had reached an agreement regarding a complete overhaul of the National Election Committee and the process by which its members are appointed.

The CNRP and election watchdogs have long argued that NEC reform is needed for a future vote to be “free and fair”.

Both parties have remained tight-lipped as to any other aspects of what they have agreed on, aside from a possible television licence for the CNRP.

Rainsy said yesterday that concessions such as the leadership of the National Assembly were “mentioned in the draft agreement”, and did not deny that he personally could replace Heng Samrin as assembly president.

“I cannot confirm that, but I can tell you that this is not the point, this is not the stumbling block. The stumbling block now is the date of the election.”

Veteran political pundit Lao Mong Hay yesterday said that Hun Sen was trying to play “the divide and rule strategy” in implying that Sokha was holding back an agreement.

“If I were Sam Rainsy, I would tell Prime Minister Hun Sen: ‘Don’t poke your nose into our internal affairs. Mind your own business.'”

He added that he did not think there was much validity to claims of internal discord, and, on the contrary to Hun Sen’s claims that Sokha was a hard-liner, “in the past, Kem Sokha used to be more subservient to the CPP”.

“These days, perhaps, the CPP is [even] more divided than the CNRP,” he said.

ADDITIONAL REPORTING BY CHEANG SOKHA
#106178 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 15/04/2014 @ 14:55 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Prime Minister Hun Sen announced yesterday that he and opposition leader Sam Rainsy had “agreed in principle” that the next election could be held five months early, in February 2018, but that Cambodia National Rescue Party deputy leader Kem Sokha was holding up a deal.

CINQ mois avant la date de la prochaine élection?? Euhh!!!!!!! kékékék.....C'est ça faire des compromis? C'est ça négocier dans un atmosphère conviviale? Je vois celà comme négocier avec le fusil sur la tempe....

On peut même pas rouspéter. Il nous fait des meances; le psychopathe !!!

When the president agrees and the deputy president disagrees, I don’t understand.… Letting excellency Kem Sokha veto does not seem very good, [so] excellency Sam Rainsy should persuade excellency Kem Sokha [to agree].

“I told [Rainsy] that [he] is the president. So [he] should tell Kem Sokha not to be so obstinate.… If there is no agreement signed, it is not the fault of Hun Sen or the CPP or Sam Rainsy or his working group. It is the fault of Kem Sokha.”

Edité le 15/04/2014 @ 15:08 par BAC
#106179 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 16/04/2014 @ 17:03 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Il faut que je vous raconte qqch de typiquement khmers. Je voulais mettre ça dans la section '' Culture '' mais à cause de la nouvelle année khmers, j'ai décidé de mettre ça ici. Ne vous s'en faites pas, c'est politique aussi...kékéké

Vous savez que à Montréal, nous avons un député khmer? Non, il n'est pas au parlement du Québec. Il ne représente pas les gens de Montréal. Il représente les khmers au Srok à l'Assemblé National du Cambodge.

Il est du genre CHIEN VU ou LBK. Il était un contracteur de vêtement. Il bossait dure. C'est sa seule qualité. L'année passée il s'est présenté comme candidat pour le parti CNRP aux élections. Je ne sais pas dans quelle province. Il a gagné. Il a gagné grâce à monsieur Kem Sokha...

Dernièrment, il est revenu au Québec pour.......les dons. Ses amis voulaient le rencontrer. Nahhhh, çe ne fonctionne plus comme avant; il vous faut un rendez-vous. Prenez un numéro! kékéké....

Si j'étais monsieur Kem Sokha, je l'aurais envoyé chez les PPC! Fuck, qu'il aille chez le diable avec Chien Vu et le gang! kékéké...Mais pour qui se prend-t-il? Monsieur Sam Rainsy est plus accessible que lui. Le Con.

#106194 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 18/04/2014 @ 05:09 Bas de page
Déconnecté(e) yayawarman
Sage

cambodiw.gif

Messages 1987
Inscrit(e) le 29/12/2005
Lieu de résidence France
On ne fait pas de la politique avec un idéal mais parce qu'il y a un conflit d’intérêt ! A méditer !!!
#106212 View yayawarman's ProfileView All Posts by yayawarmanU2U Member
Haut de page 18/04/2014 @ 09:52 Bas de page
Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Grand sage

ava_196.jpg

Messages 7858
Inscrit(e) le 23/03/2004
yayawarman a écrit

On ne fait pas de la politique avec un idéal mais parce qu'il y a un conflit d’intérêt ! A méditer !!!

- selon Aristote , Le mot Politique vient de l'expression grecque "POLIS TUKEIN ":

littéralement : de "l'art de gouverner la Cité"
ou de "conduire une Civilisation "

- parlons- nous de la même chose !!!!

Edité le 18/04/2014 @ 09:53 par robin des bois
#106220 View robin+des+bois's ProfileView All Posts by robin+des+boisU2U Member
Haut de page 18/04/2014 @ 15:50 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
yayawarman a écrit

Ouais, je vois que c'est pas tout le monde qui possède ces qualités; intégrité, honnêtée, et sincérité.

Les khmers sont bons, alors ils n'ont pas besoin de méditer ça. Quatres décennies de conflit d'intérêts; et ça l'air, qu'il prépare son fils, pour 4 autres décennies de conflit d'intérêt...., dans un autre pays juste; il serait au pendaison pour l'intérêt personel avant celui du pays ( peuple )

#106236 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 19/04/2014 @ 05:08 Bas de page
Re : Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) yayawarman
Sage

cambodiw.gif

Messages 1987
Inscrit(e) le 29/12/2005
Lieu de résidence France
robin des bois a écrit

yayawarman a écrit

- selon Aristote , Le mot Politique vient de l'expression grecque "POLIS TUKEIN ":

littéralement : de "l'art de gouverner la Cité"
ou de "conduire une Civilisation "

- parlons- nous de la même chose !!!!

La politique a plusieurs sens mais à l'heure du Monde d'aujourd'hui, j'en ai qu'une : Lutte de pouvoir...

Vous parlez d'Aristote mais ce n'est pas Aristote qui dans son livre parle de "cité idéale" ?
#106244 View yayawarman's ProfileView All Posts by yayawarmanU2U Member
Haut de page 19/04/2014 @ 05:45 Bas de page
Re : Re : Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Grand sage

ava_196.jpg

Messages 7858
Inscrit(e) le 23/03/2004
yayawarman a écrit

[
La politique a plusieurs sens mais à l'heure du Monde d'aujourd'hui, j'en ai qu'une : Lutte de pouvoir...

Vous parlez d'Aristote mais ce n'est pas Aristote qui dans son livre parle de "cité idéale" ?

Pour avoir fait du " grec ancien ", la première version du mot POLITIQUE- celle des Grecs "POLIS TUKEIN"- est bien la bonne et la vraie, je vous le garantis.....

- quant à "la Cité idéale" , vous n'êtes pas tombé loin, mais juste à côté :

C'est l'œuvre de Platon dans son gros bouquin intitulé " La République"
( que je peux vous prêter éventuellement)

- mais comme Aristote fut l'élève de Platon, il est évident qu'il a aussi abordé le sujet, notamment dan son bouquin "Les Politiques" (que je peux également vous prêter aussi);
celui-là aurait plutôt comme sous titre " La cité des Hommes"

SVP pourquoi ne pas essayer vos "théories sur la Politique selon votre propre définition" , en Chine, voire en France, plutôt qu'au Cambodge SVP ?
Ce serait assez sympa de votre part !

Edité le 19/04/2014 @ 05:49 par robin des bois
#106245 View robin+des+bois's ProfileView All Posts by robin+des+boisU2U Member
Haut de page 19/04/2014 @ 07:27 Bas de page
Re : Re : Actualités du Cambodge et du Gouvernement Royal du Cambodge (GRC) Reply With Quote
Déconnecté(e) kaunklau
Sage

Messages 3348
Inscrit(e) le 25/04/2011
Lieu de résidence thionville
BAC a écrit

Vous savez que à Montréal, nous avons un député khmer? Non, il n'est pas au parlement du Québec. Il ne représente pas les gens de Montréal. Il représente les khmers au Srok à l'Assemblé National du Cambodge.

Il est du genre CHIEN VU ou LBK. Il était un contracteur de vêtement. Il bossait dure. C'est sa seule qualité. L'année passée il s'est présenté comme candidat pour le parti CNRP aux élections. Je ne sais pas dans quelle province. Il a gagné. Il a gagné grâce à monsieur Kem Sokha...

Dernièrment, il est revenu au Québec pour.......les dons. Ses amis voulaient le rencontrer. Nahhhh, çe ne fonctionne plus comme avant; il vous faut un rendez-vous. Prenez un numéro! kékéké....

Si j'étais monsieur Kem Sokha, je l'aurais envoyé chez les PPC! Fuck, qu'il aille chez le diable avec Chien Vu et le gang! kékéké...Mais pour qui se prend-t-il? Monsieur Sam Rainsy est plus accessible que lui. Le Con.

:languetourne: :languetourne: :languetourne:
C'est comme tous les députés khmères , de l'époque Sangkum . Représentant de population = damnang reastr .
Avant chaque élection , il débarquait dans les villages : construire les pagodes , les ponts , les routes , les écoles , les promesses ...Une fois qu'il devient député , il se cache à P.Penh .
Vous voulez aller le voir ? ah non , il faut passer par la hiérarchie , prendre le RDV ...ce sont des français qui les avaient endoctriné comme ça , qu'est-ce que vous voulez ! .
Les mauvaises langues disaient : pour pouvoir voir( ou recevoir) H.Sen , il faut monnayer 100.000 $ , autrement , c'est niet ...

#106249 View kaunklau's ProfileVisit kaunklau's HomepageView All Posts by kaunklauU2U Member
Haut de page 20/04/2014 @ 01:47 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Phay Siphan sait qu'est ce qu'un fantoche! Kékéké.....

Sokha Seeks Pentagon’s Support for CNRP Gov’t

Photo source: The Cambodia Herald

BY KUCH NAREN | APRIL 19, 2014

CNRP Vice President Kem Sokha said during a radio interview this week that he will meet with senior officials in the U.S. Department of Defense during his 20-day visit to the U.S., seeking their support for an eventual CNRP-led government.

Mr. Sokha, in an interview with Voice of America posted to his Facebook page on Thursday, said that U.S. military support might be necessary to ensure that the ruling CPP hands over power in the event that the CNRP wins a future election.

“We know that the Cambodia National Rescue Party will win the election,” Mr. Sokha said. “So we’ve already informed them, especially we will inform the U.S. Defense Ministry—the Pentagon.”

“Besides meeting with Cambodian communities in 14 states, I have met with many officials and I will be meeting with more senators, congressmen…and I will be meeting with a general in charge of Asia affairs at the Pentagon,” he said.

Mr. Sokha said that the CNRP was concerned about a repeat of the U.N.-sponsored elections in 1993, when Prime Minister Hun Sen’s ruling CPP lost the election, but ultimately managed to hold onto power in a coalition government with Funcinpec.

“Thus, we ask [the U.S.] to help in any way to make sure the power transfer will be made in a peaceful manner between the loser and winner,” Mr. Sokha said.

Council of Ministers spokesman Phay Siphan said that Mr. Sokha was “lost and confused” if he believed that the U.S. Department of Defense might intervene in Cambodia’s electoral affairs.

“The United States of America is just a country and Cambodia is an independent sovereign state, so Kem Sokha is lost and confused,” Mr. Siphan said.

“Whenever there is a power transfer, the state will not allow interference from other countries. If [Kem Sokha] has said otherwise, it proves he is a puppet of the U.S.,” he added.

Mr. Siphan added that Mr. Hun Sen is committed to maintaining peace in the country.

“Samdech Hun Sen is really brave to accept the people’s will through the majority voice,” he said. “He’s repeatedly said that the power transfer will occur in a peaceful climate.”

naren@cambodiadaily.com

Edité le 21/04/2014 @ 19:57 par f6exb
#106258 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 21/04/2014 @ 18:28 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Hun Minette parle. C'est un général qui s'occupe de la politique. Comment on appelle ça? Une dictature militaire...kékéké....De quoi il parle?

Il a dit que depuis la dernière élection, il a perdu des amis, p.c.q l'élection ( opposition ) a divisé le pays. Il a n'a pas dit l'opposition; mais on peut deviner. Pour lui, c'est mieux d'avoir un seul parti, comme ça le pays reste en entier.

Il n'a pas parlé que depuis la dernière élection, les moinses se font tabasser, les filles des usines se font maltraitées,les manifestants se font réprimander,...

Hun Minette a pleuré comme des jeunes écolière, p.c.q leurs amis déménagent ailleurs....kékéké...

Hun Manet Bemoans Post-Election Divisions

By Ben Sokhean | April 21, 2014

Hun Manet, the oldest son of Prime Minister Hun Sen and the commander of the Ministry of Defense’s counterterrorism department, used the opening ceremony of a new building at a Phnom Penh pagoda Sunday to warn of the possible consequences of increased political division in the country since last year’s disputed national election.

Speaking to about 1,000 people at Wat Pothisatharam in Pur Senchey district, Lieutenant General Manet noted that the country’s history was one of tragic territorial losses born from a lack of solidarity between the Cambodian people.

“In the Mohanokor [Angkor] period, the northern border went until China and in the west it went until India, but unfortunately we had a war of more than 100 years, which made the country break up and the losses of land go on,” Lt. Gen. Manet told the crowd.

Lt. Gen. Manet went on to compare the current political climate to that before the election.

“For a while, we viewed each other as being together forever, but political tendencies have made us broken,” Lt. Gen. Manet said. “After the election, we divided. Friends who had always respected each other since their childhoods stopped being friends.”

“In the villages right now, friends, relatives, brothers and sisters have stopped speaking together, and have ordered their children to stop speaking together,” he added.

Lt. Gen. Manet then implored the audience, which also included members of the Cambodian Scouts and the CPP-aligned Union of Youth Federations of Cambodia, not to reflexively label political opponents as “yuon,” a term for ethnic Vietnamese that can be used as a racial epithet. It is often used by supporters of the CNRP to refer to members and supporters of the ruling CPP, which began its life as the communist regime installed by occupying Vietnamese forces in 1979.

“Even if we are not from the same political tendency, do not be angry toward one another as we are all Khmer, the same,” Lt. Gen. Manet said.

“I appeal to you: Do not break apart, brothers and sisters—stick together.”

sokhean@cambodiadaily.com

© 2014, The Cambodia Daily. All rights reserved. No part of this article may be reproduced in print, electronically, broadcast, rewritten or redistributed without written permission.

Edité le 21/04/2014 @ 19:58 par f6exb
#106270 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 22/04/2014 @ 16:02 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005

Dans Monochat, cette foto de Preng-veasna; un policier qui garde le FREEDOM PARC attrape un jeune manifestant par les cheveux à deux mains puis lui donne des coups de genoux sur la figure. Le polocier est casqué.

Je viens de voir une autre foto de la même sauvagerie dans Cambodia daily; une foto de profil.

Le policier est costaud. Le jeune est frêlement petit.

Durant l'ère des khmers rouges, c'était l'inverse, les agresseurs étaient petits, des fois ils n'avaient que 8 ans ou 9 ans, mais ils pouvaient faire tomber des costaud comme ce sauvage policier. Si j'avais une machine à voyager dans le temps comme celle dans le film Looper, j'enverrais ce sauvage pratiquer ses coups de genoux avec les jeunes khmers rouges...

Edité le 22/04/2014 @ 16:04 par BAC
#106273 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
Haut de page 22/04/2014 @ 17:48 Bas de page
Grand sage

ava_196.jpg

Messages 7858
Inscrit(e) le 23/03/2004
BAC a écrit

Dans Monochat, cette foto de Preng-veasna; un policier qui garde le FREEDOM PARC attrape un jeune manifestant par les cheveux à deux mains puis lui donne des coups de genoux sur la figure. Le polocier est casqué.

Je viens de voir une autre foto de la même sauvagerie dans Cambodia daily; une foto de profil.

Le policier est costaud. Le jeune est frêlement petit.

- Sur ce lien :
http://www.cambodiadaily.com/news/helmeted-govt-guards-beat-onlookers-at-freedom-park-56882/

- cet article de Cambodia daily :

The Cambodia Daily Tuesday, April 22, 2014

Helmeted Gov’t Guards Beat Onlookers at Freedom Park

By Khuon Narim | April 22, 2014

A contingent of district security guards assaulted a small group of CNRP supporters and onlookers near Freedom Park in Phnom Penh on Monday after having again forcibly removed CNRP public affairs chief Mu Sochua from the park.

About 10 people sustained minor injuries and at least four were left bleeding from head wounds after deputy Daun Penh district governor Sok Penhvuth personally shouted orders to the baton-wielding security guards to beat anyone filming Ms. Sochua without wearing a visible press card.

7JB1obW.jpg
A Daun Penh district security guard prepares to knee a man in the face Monday on a street adjacent to Phnom Penh's Freedom Park. (Ishikawa Masayori)

Mr. Penhvuth, along with Kim Vutha, commander of the Daun Penh security guards, pointed to individual photographers and people holding smartphones and shouted, “Fight them! Fight them!” during the scuffle.

The guards, wearing their customary full-faced black motorcycle helmets, struck people with their batons, and repeatedly kicked those who fell to the ground after being struck. At least one of the guards grabbed hold of a man’s head and kneed him directly in the face.

On Monday was Ms. Sochua’s sixth attempt to enter Phnom Penh’s designated protest space since the state lethally repressed growing protests and banned public gatherings.

Ms. Sochua was unharmed despite having scuffled with the guards after she successfully delivered a speech in the park. But Lim Kim Ya, a CNRP lawmaker-elect for Kompong Thom province, was struck on the face by a guard.

“They beat us because they are confused that they have impunity, but the situation is changing from the CPP to the CNRP. When the CNRP has power, I will order the courts to investigate them,” Mr. Kim Ya said.

Srey Samai, 28, an onlooker who said he had come to support Ms. Sochua’s campaign, was also wounded on the face.

“I came here for freedom of expression and did nothing wrong,” Mr. Samai said shortly after the violence. “I don’t even have a camera.”

Reached after the event, Long Dimanche, spokesman for Phnom Penh City Hall, blamed Ms. So­chua for the violent outburst of the guards.

“Ms. Mu Sochua has to be responsible because it is a place we have banned,” Mr. Dimanche said, in reference to Freedom Park.

“I believe that our security forces would not use violence if there was not incitement from a politician,” Mr. Dimanche added. “She is provoking chaos and she is making people hate other people.”

He said he was unaware that Mr. Penhvuth, the Daun Penh district deputy governor, had been at the park personally directing the guards to attack protesters.

Mr. Vutha, commander of the guards, declined to comment.

Monday’s violence was the first time authorities have directly attacked a gathering of CNRP members and supporters since the government in January sent plain-clothed guards and the Daun Penh guards with axes, batons and rods to end two weeks of growing anti-government protests.

Ms. Sochua said the sudden violence was a minor repeat of January’s repression.

“It’s the same deputy governor who was present, and his subordinates who were present, and who always stands there to give orders.

It’s systematic—it’s not random. They stood there to give orders,” she said.

Ms. Sochua said she would return to the park on April 30 after traveling to her constituency of Battambang province.

She dismissed the City Hall spokesman’s claim that she was inciting violence by trying to enter Freedom Park.

“He’s totally describing a government that is not legitimate and is trying to keep its power intact by traumatizing people,” Ms. Sochua said.

(Additional reporting by Alex Willemyns)

Edité le 22/04/2014 @ 17:49 par robin des bois
#106275 View robin+des+bois's ProfileView All Posts by robin+des+boisU2U Member
Haut de page 22/04/2014 @ 21:21 Bas de page
Déconnecté(e) f6exb
Moderator

ava_1077.gif

Messages 1075
Inscrit(e) le 11/04/2007
Il a bien changé le petit Dimanche. Je ne le croyais pas comme ça.

Seuls les faucons volent.
Les vrais restent au sol.
#106276 View f6exb's ProfileView All Posts by f6exbU2U Member
Haut de page 23/04/2014 @ 09:28 Bas de page
Déconnecté(e) Seun nmott
Modérateur Vénérable Sage

djnsAFy.gif

Messages 10189
Inscrit(e) le 27/12/2005
f6exb a écrit

Il a bien changé le petit Dimanche. Je ne le croyais pas comme ça.

:quoi:
il n'est pas le seul,

Sauf que , la roue tourne, :-P

Rien n'existe qui n'ait au préalable été rêvé. © Ismaël Mérindol (1466)
#106282 View Seun+nmott's ProfileView All Posts by Seun+nmottU2U Member
Haut de page 23/04/2014 @ 09:39 Bas de page
Déconnecté(e) Seun nmott
Modérateur Vénérable Sage

djnsAFy.gif

Messages 10189
Inscrit(e) le 27/12/2005
73273920140422171127.jpg

33425720140423093348.jpg
#106283 View Seun+nmott's ProfileView All Posts by Seun+nmottU2U Member
Haut de page 23/04/2014 @ 09:44 Bas de page
Grand sage

ava_196.jpg

Messages 7858
Inscrit(e) le 23/03/2004

Une "femme cambodgienne seule"( Ms SOCHUA .. face à une "meute masculine et casquée"
(toujours toujours.. comme pour un braquage à main armée !!) i4y967X.jpg
Cambodia National Rescue Party lawmaker-elect Mu Sochua is once again confronted by helmeted security guards as she tries to enter Freedom Park in Phnom Penh yesterday. PPha Lina

chapeau !!!

Edité le 23/04/2014 @ 10:20 par robin des bois
#106284 View robin+des+bois's ProfileView All Posts by robin+des+boisU2U Member
Haut de page 27/04/2014 @ 00:28 Bas de page
Déconnecté(e) BAC
Sage

Messages 3700
Inscrit(e) le 10/01/2005
Citations politiques du jour;

'' They are organising for winning an election, not [to create] a free and fair election '' political commentator Kem Ley

"Sam Rainsy's leadership style isn't so different from Hun Sen's. He's been a dictator in a way in his party too. Now he's going to be forced to acknowledge the other people in the opposition," said Kem Ley, a political analyst and director of the Cambodian Centre for Human Rights.

"Sam Rainsy is yesterday's man. My belief is that the young people want to see a new leader," Kem Ley said. "I think the crowds that turned out for him were calling for change as much as they were cheering his homecoming."

Edité le 27/04/2014 @ 01:08 par BAC
#106318 View BAC's ProfileView All Posts by BACU2U Member
« 7  8  9  10  11  12  13 »   « Sujet précédent | Sujet suivant »  
Nouveau SujetNouveau sondageRépondre
Haut de page